Fascinația pentru Apple Watch a generat vânzări record

de: Alexandru Puiu
07 02. 2018

Apple Watch este smartwatch-ul celor de la Apple ajuns anul trecut la generația a treia. Din câte se pare, gadgetul este atât de interesant încât a reînviat piața de portabile.

În urmă cu câțiva ani, un număr foarte mare de producători de ceasuri tradițioane și smartphone-uri au intrat pe piața de purtabile. La momentul respectiv, părea că am dezvoltat toți o fascinație pentru această clasă nouă de gadgeturi și ne dorim cu toți să primim la încheietură notificări referitoare la performanța sportivă, calitatea somnului și nu numai.

În practică, pentru aproximativ un an, s-au înregistrat scăderi importante de vânzări pe piața de smarband-uri și smartwatch-uri. Întreaga industrie a avut de suferit, cu excepția celor de la Apple. În ultimul trimestru fiscal, gigantul din Cupertino a confirmat o creștere de 100% a vânzărilor de ceasuri inteligente, comparativ cu aceleași trei luni din 2016.

Un nou studiu publicat de Canalys ne ajută să înțelegem și mai bine situația din piața de purtabile. Din raportul disponibil la această adresă, reiese foarte clar că în întregul an 2017, Apple a înregistrat o creștere a vânzărilor doar din ceasuri cu 54 de procente. În total, a reușit să livreze în 2018 nu mai puțin de 18 milioane de unități. Deși nu a fost disponibil pe perioada întregului an 2017, Apple Watch 3 s-a vândut în 9 milioane de exemplare, devenind cel mai popular astfel de gadget din piață.

Faptul că în doar trei luni, Apple a reușit să vândă opt milioane de unități, reprezintă un record nu doar pentru compania americană, ci pentru orice altă entitate care activează în domeniul dispozitivelor purtabile inteligente. Analiștii sunt de părere că fascinația utilizatorilor din SUA, Australia și Japonia pentru versiunea cu suport pentru SIM și date celulare a stat la baza creșterii explozive din perioada sărbătorilor.

În lunile următoare, varianta de Apple Watch Series 3 cu LTE va ajunge și în alte teritorii ale lumii. Rămâne să vedem dacă, în momentul respectiv, creșterea vânzărilor de smarwatch-uri își va menține ritmul început în ultimul trimestru al anului trecut.